Priznanje “sončnica na rami” v našo šolsko knjižnico

Učiteljica in knjižničarka Mateja Medvešek Rjavec je prejemnica priznanja za spodbujanje veselja do branja med mladimi in za dosežke na področju dviga bralne kulture za leto 2016, ki ga podeljuje KUD Sodobnost International. Priznanje »sončnica na rami« se podeljuje v okviru projekta Naša mala knjižnica, ki ga podpira Evropska komisija. Letos je njen častni pokrovitelj predsednik Republike Slovenije gospod Borut Pahor, finančni sponzor nagrade pa je Veleposlaništvo Kraljevine Nizozemske.

Kulturni program večera je bil posvečen nizozemski književnosti. »Kraljico otroške književnosti«, pisateljico Annie M. G. Schmidt, je predstavila prevajalka Mateja Seliškar Kenda, avtoričino kultno delo Lukec in Lučka pa je interpretirala igralka Katja Povše, avtorica Pripovednega gledališča gospodične Bazilike.

Slavnostna podelitev priznanj je potekala v sredo, 18. maja 2016, v Mestni knjižnici Ljubljana.

Iz obrazložitve priznanja:

Nagrajenko odlikuje izvirnost in inovativnost pri njenem delu tako v šolski knjižnici kot pri delu v razredu z otroki s posebnimi potrebami. S programom Beri naprej, za nas ni mej! vzorčno orje ledino na področju bralne kulture med ranljivo skupino otrok. Z raznovrstnimi pristopi k zgodbi očara mlade bralce, ki z veseljem sodelujejo v dogodkih. Mnoge spodbudno motivacijsko okolje na področju interpretacije književnih besedil vodi k raziskovanju neznanega, k napredku tako na kognitivnem kot socialnem področju. O tem pričajo njeni rezultati.

Odlikuje jo predanost, srčnost in inovativnost, ki jo vlaga v spodbudo veselja do branja kvalitetnih otroških in mladinskih književnih besedil med našimi učenci.

Veliko naših učencev ne zmore brati zaradi različnih motenj v duševnem razvoju, zato ima pri poslušanju zgodb ključno nalogo učitelj.  Mateja Medvešek Rjavec na šoli kvalitetno in redno organizira aktivnosti, ki so povezane s knjigo, umetnostnimi besedili na področju proze, poezije kot dramskih besedil. Ob takih dejavnostih učenci razvijajo svojo pozornost, potrpežljivost, osredotočeni so na besede, zgodbo. Včasih je ne razumejo, a občutek ugodja jih pomirja in sili k novi izkušnji. Učenci si na ta način razvijajo književno kulturo, širijo besedni zaklad.

Spoštljiv odnos do branja in občutek zadovoljstva ob branju in zaradi branja je ključen za mladega človeka.

Mnogi učenci prihajajo iz socialno šibkih in učno nespodbudnih okolij. Učitelji teh otrok imajo veliko odgovornost in hkrati izjemno priložnost tako pri izobraževanju kot vzgoji jim pokazati, da ima svet več obrazov. S pestrimi in zanimivimi dejavnostmi skozi šolsko leto ponujamo našim učencem nove in drugačne izkušnje. Tako uresničevanje učnih kot vzgojnih ciljev pri naših učencev predstavlja učitelju velik izziv. Nenehno prilagajanje in individualno iskanje rešitev nas velikokrat pripelje do lepih rezultatov.

 

 

(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)