Teorija branja in bralnega razvoja

Otrok gre skozi različne faze bralnega razvoja. Svet mladega bralca je zanimiv, saj v dokaj kratkem času posega po različnih vrstah literature. To obdobje se zaključi z odraščanjem, s fazo razmišljujočega bralca, kot jo poimenuje J. A. Appleyard.  

J. A. Appleyard (1994) vloge bralca označi od otroštva do odrasle dobe:

  1. igrivi bralec
  2. junaški bralec
  3. razmišljujoči bralec
  4. interpretativni, študijski bralec
  5. pragmatični bralec

Ne moremo govoriti o tem, da določena knjiga v določeni fazi bralcu nudi največji literarnoestetski užitek. Prav gotovo pa je ta neponovljiv in drugačen v različnih fazah bralnega razvoja, saj čez čas postanemo oseba z drugačnim znanjem, zanimanjem, z bogatejšimi medbesedilnimi izkušnjami, odvisno je, kaj v njem iščemo, zakaj in kako ga beremo. Izbor vsebine knjige narekuje psihološki razvoj otroka; ker ga v nekem obdobju zanimajo določene stvari, v knjigah najde svet, ki si ga želi. Otrokov interes za branje z leti postaja vse bolj različen, to upošteva tudi mladinska književnost, saj mlademu bralcu nudi različne žanre literature. 

(Skupno 47 obiskov, današnjih obiskov 1)